Effectieve marketing is belangrijk voor een succesvolle beursdeelname. Beurzen geven elke soort organisatie de kans om reclame te maken voor hun merk, klanten te winnen en relaties te onderhouden. Door voldoende marketing tijdens elke stap van het evenement in te zetten, kunnen bedrijven zich onderscheiden van anderen, hun key-accounts bereiken en kwalitatieve leads opbouwen. Door de doelstellingen bij beursdeelnames te bepalen en daarop deze fases af te stemmen, zul je de beursdeelname succesvol kunnen afronden. Het is essentieel om een georganiseerd marketingplan te hebben dat voldoet aan zowel het doel van deelname aan de beurs als het tevreden stellen van het publiek.
We zullen in dit blog de 6 essentiële marketingfasen behandelen. De fases samen kunnen als een checklist voor beursdeelnames worden gebruikt. We beginnen met de promotie van de beurs om potentiële klanten aan te moedigen om naar de beurs te komen. De tweede fase is gericht op stand marketing om bezoekers te maximaliseren. Vervolgens het gebruik van tactieken en technieken tijdens de beurs voor effectieve communicatie. In de vierde fase beschrijven we hoe je als bedrijf na afloop met je prospects kunt communiceren. Als volgt bespreken we hoe je prospects kunt laten converteren met verdere marketing en tenslotte nemen we je mee met het evalueren van de prestatie van de beurs. Wanneer je een beursdeelname planmatig aanpakt verhoog je jouw successen. Deze 6 fasen zijn de sleutel tot succes voor en beursdeelname met focus op verkoop of het binnenhalen van leads.
Fase 1: Promoot de beursdeelname
Fase 2: Ontwerp de stand zorgvuldig
BEURSSTAND HUREN OF KOPEN?
VRAAG UW IDEALE BEURSSTAND AAN
U kunt bij ons verschillende soorten beursstands huren of kopen.
Kies passende dienstverlening op basis van uw budget en team.
Beurswand.nl als partner garandeert een succesvolle beursdeelname.
BEURSSTAND HUREN OF KOPEN? VRAAG UW IDEALE BEURSSTAND AAN
Fase 3: In-beurs marketing
Fase 4: Post-beurs marketing
BIJ BEURSWAND.NL BEN JE IN GOEDE HANDEN EN KRIJG JE DE PROFESSIONELE EN BETROUWBARE SERVICE DIE JE VERDIENT.
JE HOEFT JE GEEN ZORGEN TE MAKEN OVER DE OPBOUW VAN DE STAND, WANT HET PERSONEEL VAN BEURSWAND.NL VLIEGT ZELFS NAAR DE LOCATIE OM DIT VOOR JE TE REGELEN! EN WAT NOG BETER IS, BEURSWAND BIED EERLIJKE PRIJZEN.
KOM MAAR OP MET DIE BEURS!
– Peter | Directeur
Na een beurs is het extra belangrijk om de nieuwe relaties vast te houden. De vierde fase van effectieve marketing is dan ook post-beurs marketing. Door post-beurs marketing toe te passen zul je relaties met potentiële kopers onderhouden en de nieuwe leads eerder kunnen laten converteren.
Om de beursbezoekers om te zetten in klanten is het belangrijk om effectieve communicatie na de beurs te versturen. Alle communicatie afstemmen op de interesses en behoeften van de lead zorgt voor een aantrekkelijke boodschap. Bovendien zal het verstrekken van relevante inhoud, zoals whitepapers of case studies, vertrouwen wekken in het besluitvormingsproces van de klant. Als bedrijf ben je dus ook verantwoordelijk dat informatie onvolledig is of ontbreekt. Gebruik hiervoor marketing automatisering en lead-nurturing om verdere betrokkenheid via geautomatiseerde e-mails op basis van het gedrag van de potentiële klant te creëren.
Fase 5: De follow-up na een beursdeelname
Tijdens de vijfde fase van beursmarketing evalueer en analyseer je als bedrijf jouw deelname om het succes van de deelname te beoordelen.
Een goede follow-up strategie is essentieel voor het omzetten van potentiële klanten in vaste klanten. Snel reageren op hun interesse en met hen in contact blijven kan nuttig zijn. Ook in deze fase zul je relevante content zoals demo’s, webinars met inspirerende sprekers, case studies of een andere digitale uitgave kunnen creëren om het vertrouwen te behouden. Het gebruik van automatisering en lead-nurturing om de juiste informatie op het juiste moment te verstrekken is ook nuttig. Tot slot zijn het regelmatig meten en analyseren van jouw inspanningen noodzakelijk om verbeterpunten vast te stellen. Door al deze tips op te volgen, verhoog je de kansen op meer conversie.
Fase 6: Evalueer de resultaten van de beursdeelname
De belangrijkste take aways voor een beursdeelname
Hieronder volgen de belangrijkste take aways voor effectieve marketing bij beurzen:
Wek interesse bij potentiële klanten om hen naar jouw stand op de beurs te krijgen.
Verhoog het aantal bezoekers op jouw stand door efficiënte in-beurs marketing en een succesvolle presentatie.
- Wek interesse bij potentiële klanten om hen naar jouw stand op de beurs te krijgen.
- Verhoog het aantal bezoekers op jouw stand door efficiënte in-beurs marketing en een succesvolle presentatie.
- Het is belangrijk om jouw marketingboodschap effectief te communiceren tijdens de beurs om potentiële klanten betrokken te houden.
- Voor een succesvolle ROI van jouw beursdeelname is het opvolgen van leads en het converteren van potentiële klanten een vereiste.
- Het analyseren van de prestaties van jouw beursdeelname is essentieel om zwakke punten aan te wijzen en jouw toekomstige beursstrategie te verfijnen.
Als je deze belangrijke punten onthoudt en gebruikt, verhoog je de kans om succes te boeken met jouw beursdeelname en een goede ROI te behalen.
Uw ervaren partner bij beursdeelname
Laat ons ook helpen met
Beursdeelname
Evenement Advies
Projectmanagement
Stand realisatie
Conclusie
Populaire Artikelen

Het beroep standbouwer: meer dan alleen constructie
Bij het denken aan een baan als standbouwer, schiet vaak eerst het beeld van constructie te binnen. Echter, het standbouwer werk is veelzijdiger dan menigeen denkt. Een allround standbouwer begint zijn dag vaak op onregelmatige tijden, met een stevige kop koffie in de hand, gereed om in een hecht team innovatieve beurswanden te creëren. Het

Brabanthallen ‘s-Hertogenbosch: voorbereid zijn op jouw volgende beurs
Ben je van plan om deel te nemen aan een beurs in de Brabanthallen ‘s-Hertogenbosch en twijfel je over het huren of kopen van een beursstand? Dan ben je niet de enige. Veel bedrijven staan voor deze keuze en het is belangrijk om te weten wat de voordelen zijn van beide opties. In dit artikel